
Rob Meeusen - barokviool, viola d’amore en luit
Rob Meeusen na vioollessen in Veghel bij Jos Brocken studeerde hij een jaar viool aan het Utrechts conservatorium bij Lex Korff de Gidts en Victor Libermann. Studeerde aan de pedagogische academie in Eindhoven en muziektherapie aan de Mikojelopleiding in Nijmegen. Is vakdocent muziek en basisschoolleraar in Helmond. Speelde o.a. in het Nijmeegs Resonet Ensemble o.l.v. Arthur Mahler en ook de viola d’amore solo's in de Johannes-Passion en de vioolsolo’s in de Mattheüs Passion en het Weihnachtsoratorium van J.S. Bach. Verzorgde met Axel Wenstedt concerten in o.a. de Bossche St Jan, de Zutphense Walburgiskerk en de Bachkirche in Eisenach. Is vooral actief in de oude muziek.
Speelt nu in het Brabants Barok Consort en het Nijmeegs ensemble Sequenza.
Bespeelt een viola d'amore die dateert uit 1890 gebouwd in Markneukirchen door Oscar Zimmer, een 6-snarige Duitse luit gebouwd in de stijl van Jacob Goldt, Hamburg midden 18e eeuw en een barokviool gebouwd door Pieter Rombouts in 1720 in Amsterdam.
Rob Meeusen na vioollessen in Veghel bij Jos Brocken studeerde hij een jaar viool aan het Utrechts conservatorium bij Lex Korff de Gidts en Victor Libermann. Studeerde aan de pedagogische academie in Eindhoven en muziektherapie aan de Mikojelopleiding in Nijmegen. Is vakdocent muziek en basisschoolleraar in Helmond. Speelde o.a. in het Nijmeegs Resonet Ensemble o.l.v. Arthur Mahler en ook de viola d’amore solo's in de Johannes-Passion en de vioolsolo’s in de Mattheüs Passion en het Weihnachtsoratorium van J.S. Bach. Verzorgde met Axel Wenstedt concerten in o.a. de Bossche St Jan, de Zutphense Walburgiskerk en de Bachkirche in Eisenach. Is vooral actief in de oude muziek.
Speelt nu in het Brabants Barok Consort en het Nijmeegs ensemble Sequenza.
Bespeelt een viola d'amore die dateert uit 1890 gebouwd in Markneukirchen door Oscar Zimmer, een 6-snarige Duitse luit gebouwd in de stijl van Jacob Goldt, Hamburg midden 18e eeuw en een barokviool gebouwd door Pieter Rombouts in 1720 in Amsterdam.

Gaby van Hoof - barokviool
Studeerde vanaf haar 9e jaar viool bij Piet 't Hart en Cor van Iersel, en later bij Rob Engels. Volgde de opleiding basistechniek en de vervolgopleiding voor viooldocenten op de HKU (Post HBO, Conservatorium Utrecht) bij Joyce Tan. Studeert nu barokviool bij Franc Polman in Amsterdam. Maakte als violiste in het Symfonieorkest Nijmegen verschillende buitenlandse tournees mee. Ze maakt deel uit als violiste van het Brabants Barok Consort. Speelt als concertmeester bij de Nijmeegse Bachcantates, als violiste bij het Ensemble Conservatoire en bij veel koorbegeleidingen en kamermuziek ensembles, o.a. Octime Nijmegen. Werkt o.m. als viooldocente op de Nijmeegse muziekschool de Lindenberg. Bespeelt een Engelse barokviool eind 18e eeuw.
Studeerde vanaf haar 9e jaar viool bij Piet 't Hart en Cor van Iersel, en later bij Rob Engels. Volgde de opleiding basistechniek en de vervolgopleiding voor viooldocenten op de HKU (Post HBO, Conservatorium Utrecht) bij Joyce Tan. Studeert nu barokviool bij Franc Polman in Amsterdam. Maakte als violiste in het Symfonieorkest Nijmegen verschillende buitenlandse tournees mee. Ze maakt deel uit als violiste van het Brabants Barok Consort. Speelt als concertmeester bij de Nijmeegse Bachcantates, als violiste bij het Ensemble Conservatoire en bij veel koorbegeleidingen en kamermuziek ensembles, o.a. Octime Nijmegen. Werkt o.m. als viooldocente op de Nijmeegse muziekschool de Lindenberg. Bespeelt een Engelse barokviool eind 18e eeuw.

Emy Klomp - Sopraan
Zong al vroeg in het kerkkoor o.l.v. haar vader Everhard Krukkert musicus te Deventer. Rond haar 35ste heeft ze zangles opgepakt bij Olard Derks, Elizabeth van Daalen, zang- en adempedagoog Paul Triepels, Francine van der Heijden en Hugo Naessens. Emy is lid geweest van verschillende kamerkoren en zingt nu regelmatig in kleinere ensembles. Daar zingt ze vooral barokmuziek, omdat daar ook haar hart ligt! Zij heeft vele workshops gevolgd in binnen- en buitenland. Ook zingt ze met regelmatig in verzorgingshuizen, dit geeft veel voldoening. Onlangs is ze een eigen lespraktijk begonnen. Ze is al jaren als vaste sopraan verbonden aan Barokensemble Octime
Zong al vroeg in het kerkkoor o.l.v. haar vader Everhard Krukkert musicus te Deventer. Rond haar 35ste heeft ze zangles opgepakt bij Olard Derks, Elizabeth van Daalen, zang- en adempedagoog Paul Triepels, Francine van der Heijden en Hugo Naessens. Emy is lid geweest van verschillende kamerkoren en zingt nu regelmatig in kleinere ensembles. Daar zingt ze vooral barokmuziek, omdat daar ook haar hart ligt! Zij heeft vele workshops gevolgd in binnen- en buitenland. Ook zingt ze met regelmatig in verzorgingshuizen, dit geeft veel voldoening. Onlangs is ze een eigen lespraktijk begonnen. Ze is al jaren als vaste sopraan verbonden aan Barokensemble Octime

Marja Appünn - Mezzo-sopraan,
Marja Appünn volgde zanglessen bij Arnold Ardts, Louise Rijs en Wim Ritzerfeld. Zang is vanaf de lagere school een rode draad geweest, naast muzieklessen piano en dwarsfluit. Met het koor van de Vrije School Den Haag o.l.v. Willem Bruning zong zij als middelbare scholier al mee in het Requiem van Fauré. De dwarsfluit heeft zij ingeruild voor de blokfluit en speelt regelmatig in ensemble verband. De afgelopen jaren heeft zij zich verder ontwikkeld als solist en levert zij bijdragen aan concerten van diverse koren in de regio en is zij regelmatig te horen geweest in het Stabat Mater van Pergolesi. Zij maakt deel uit van Vocaal Ensemble Melos onder leiding van Lucas Vis. Op dit moment volgt zij de Meerjarige Dirigenten Opleiding bij Wilko Brouwers in Utrecht waar zingen en laten zingen een groot deel van de opleiding uitmaakt.
Marja Appünn volgde zanglessen bij Arnold Ardts, Louise Rijs en Wim Ritzerfeld. Zang is vanaf de lagere school een rode draad geweest, naast muzieklessen piano en dwarsfluit. Met het koor van de Vrije School Den Haag o.l.v. Willem Bruning zong zij als middelbare scholier al mee in het Requiem van Fauré. De dwarsfluit heeft zij ingeruild voor de blokfluit en speelt regelmatig in ensemble verband. De afgelopen jaren heeft zij zich verder ontwikkeld als solist en levert zij bijdragen aan concerten van diverse koren in de regio en is zij regelmatig te horen geweest in het Stabat Mater van Pergolesi. Zij maakt deel uit van Vocaal Ensemble Melos onder leiding van Lucas Vis. Op dit moment volgt zij de Meerjarige Dirigenten Opleiding bij Wilko Brouwers in Utrecht waar zingen en laten zingen een groot deel van de opleiding uitmaakt.

Angela Heetvelt - Cello
Angela Heetvelt kreeg in haar jeugd orgellessen en stapte daarna over op cello; haar docenten waren Talmon Herz (Canada), Anton Satijn en Wikkie Vis. Ze speelt voornamelijk kamermuziek – strijkkwartet, cello-ensembles – en heeft in het spelen in lage stemming en op darmsnaren een nieuwe uitdaging gevonden. Tevens is ze lid van het Symfonieorkest Eindhoven.
Angela Heetvelt kreeg in haar jeugd orgellessen en stapte daarna over op cello; haar docenten waren Talmon Herz (Canada), Anton Satijn en Wikkie Vis. Ze speelt voornamelijk kamermuziek – strijkkwartet, cello-ensembles – en heeft in het spelen in lage stemming en op darmsnaren een nieuwe uitdaging gevonden. Tevens is ze lid van het Symfonieorkest Eindhoven.

Axel Wenstedt - klavecimbel en orgel
Axel Wenstedt speelt (na pianoles bij organist-klavecinist Gerard Dekker) sinds 1971 als autodidact klavecimbel en orgel. Volgde cursussen kamermuziek, liedbegeleiding en barokmuziek. Speelde, zowel tijdens zijn werkzaam leven als huisarts als daarna sinds 2011 vele honderden concerten als continuospeler bij vele koren en orkesten, o.l.v. Lucas Vis, Beni Csillag, Hans Linnartz e.v.a. , kamermuziek met (semi)professionele musici. Tevens diverse orgelconcerten in Nederland (zoals Zutphen, Deventer, Geldrop, StJan DenBosch e.v.a.), Duitsland (oa jaarlijks een week de dagelijkse marktconcerten in de BachKirche Eisenach, BachMuseum e.a.), Belgie (Abdij Orval en Brugge), Frankrijk (vele barokorgels, Avioth CD opname 2019), Wenen, Sion Zw. Programmeerde 9 jaar op kasteel Heeswijk bij DenBosch de wekelijkse koffieconcerten, en in het Museum voor Religieuze Kunst Uden, en ook orgelconcerten op diverse andere lokaties. Is medewerker in het Geelvinck MuziekMuseum (fortepiano’s www.geelvinck.nl) en bestuurslid van CadD Cultuur aan de Dommel in Geldrop. Klavecimbel naar Taskin 1769 (Frank Hubbard/Goop Sterkman 1977, Onno Peper 2020), kistorgel Elbertse 1988.
Axel Wenstedt speelt (na pianoles bij organist-klavecinist Gerard Dekker) sinds 1971 als autodidact klavecimbel en orgel. Volgde cursussen kamermuziek, liedbegeleiding en barokmuziek. Speelde, zowel tijdens zijn werkzaam leven als huisarts als daarna sinds 2011 vele honderden concerten als continuospeler bij vele koren en orkesten, o.l.v. Lucas Vis, Beni Csillag, Hans Linnartz e.v.a. , kamermuziek met (semi)professionele musici. Tevens diverse orgelconcerten in Nederland (zoals Zutphen, Deventer, Geldrop, StJan DenBosch e.v.a.), Duitsland (oa jaarlijks een week de dagelijkse marktconcerten in de BachKirche Eisenach, BachMuseum e.a.), Belgie (Abdij Orval en Brugge), Frankrijk (vele barokorgels, Avioth CD opname 2019), Wenen, Sion Zw. Programmeerde 9 jaar op kasteel Heeswijk bij DenBosch de wekelijkse koffieconcerten, en in het Museum voor Religieuze Kunst Uden, en ook orgelconcerten op diverse andere lokaties. Is medewerker in het Geelvinck MuziekMuseum (fortepiano’s www.geelvinck.nl) en bestuurslid van CadD Cultuur aan de Dommel in Geldrop. Klavecimbel naar Taskin 1769 (Frank Hubbard/Goop Sterkman 1977, Onno Peper 2020), kistorgel Elbertse 1988.

Eleanor de Groot - Alt -viool
Eleanor de Groot is opgegroeid in een muzikaal gezin met een muziekpraktijk aan huis, waar haar moeder pianoles gaf en zelf ook speelde. Op 8 jarige leeftijd begon Eleanor aan AMV-lessen en blokfluit. Daarnaast deed zij ook aan klassiek ballet. Na de middelbare school ging zij aanvankelijk naar de dansacademie, terwijl zij ook vooral blokfluit bleef spelen, maar ook piano (docent Tijn van Eijck), klavecimbel bij Gerard Dekker en altviool bij Marjolein Knaven en Gisella Bergman.
Na 2 jaar aan de dansacademie stapte Eleanor over naar het Koninklijk Conservatorium in Den Haag voor hoofdvak blokfluit bij Michael Barker. Later rondde zij deze studie af in Tilburg aan het Brabants Conservatorium bij Pieter van Veen. Na haar examen heeft zij nog lessen gevolgd bij Karel van Steenhoven (bekend van het Amsterdams Loeki Stardust Kwartet) en masterclassen bij o.a. Daniël Bruggen en barokaltviool bij Sigiswald Kuijken. Tijdens haar studie heeft zij in Engeland een AMV-cursus gevolgd, gevolgd door een stage op de Primary Schools in London. Momenteel studeert zij nog barokaltviool bij Jan Willem Vis.
Eleanor geeft op verschillende locaties les, o.a. bij Phoenix Cultuur instelling Meierijstad, Regionale Muziekschool Den Bosch, Muzebox Boxtel en MéDèZ te Sint-Michielsgestel. Als altvioliste maakt ze deel uit van het Brabants Barok Consort.
Eleanor de Groot is opgegroeid in een muzikaal gezin met een muziekpraktijk aan huis, waar haar moeder pianoles gaf en zelf ook speelde. Op 8 jarige leeftijd begon Eleanor aan AMV-lessen en blokfluit. Daarnaast deed zij ook aan klassiek ballet. Na de middelbare school ging zij aanvankelijk naar de dansacademie, terwijl zij ook vooral blokfluit bleef spelen, maar ook piano (docent Tijn van Eijck), klavecimbel bij Gerard Dekker en altviool bij Marjolein Knaven en Gisella Bergman.
Na 2 jaar aan de dansacademie stapte Eleanor over naar het Koninklijk Conservatorium in Den Haag voor hoofdvak blokfluit bij Michael Barker. Later rondde zij deze studie af in Tilburg aan het Brabants Conservatorium bij Pieter van Veen. Na haar examen heeft zij nog lessen gevolgd bij Karel van Steenhoven (bekend van het Amsterdams Loeki Stardust Kwartet) en masterclassen bij o.a. Daniël Bruggen en barokaltviool bij Sigiswald Kuijken. Tijdens haar studie heeft zij in Engeland een AMV-cursus gevolgd, gevolgd door een stage op de Primary Schools in London. Momenteel studeert zij nog barokaltviool bij Jan Willem Vis.
Eleanor geeft op verschillende locaties les, o.a. bij Phoenix Cultuur instelling Meierijstad, Regionale Muziekschool Den Bosch, Muzebox Boxtel en MéDèZ te Sint-Michielsgestel. Als altvioliste maakt ze deel uit van het Brabants Barok Consort.